Biloffert lanserar ny tjänst – Leasinghjälpen

30 augusti, 2017
Publicerad av: Filip Samuelsson

Om man vill ha offert på en leasingbil idag så finns det några olika sätt man kan gå tillväga. Antingen tar man kontakt med bilfirman via mail, telefon eller direkt på plats i bilhallen och hoppas på att man får kontakt med en trevlig säljare som kan hjälpa till.

Hur många affärer går förlorade genom att fel säljare sätts på fel typ av kund?

Det är som ett lotteri för både säljare, återförsäljare och kund att personkemin klickar eftersom att oftast är den först lediga säljaren som får hjälpa kunden.

-Faktum är nästan alla kunder köper bil av den säljare som de känner sig bekväma med och har förtroende för. Oavsett om säljaren gör ett bra jobb och identifierar vilket behov kunden har så spelar personkemi in otroligt mycket säger Filip Samuelsson, grundare till Biloffert.se

Leasinghjälpen hjälper både kund, säljare och återförsäljare på så sätt att innan kunden tar sin första kontakt med återförsäljaren så får återförsäljaren en fullständig behovsanalys samt en chans att hitta en säljare som passar för kunden. -Det blir en win-win situation för alla parter, detta är något som fler branscher bör ta efter säger David Sandström, Kommunikationskonsult för Klarna, som sitter i styrelsen för Biloffert.se

Systemet bakom Leasinghjälpen bygger på att kunden svarar på ett par enkla frågor i fyra steg. Utifrån svaren så får kunden automatiskt förslag på bilmodeller enligt kundens behov och budget samt en säljare där personkemin klickar. -Vi digitaliserar behovsanalysen för de kunder som vill öka chansen att träffa rätt säljare och även för dem som inte har full kunskap om bilar och privatleasing, säger Filip Samuelsson.

Kommentera